الف :ویژگیهای روانشناختی کارآفرینان . ب :ویژگیهای جمعیت شناختی کارآفرینان .

آیا پتانسیل کارافرینی دارید؟؟؟
◣ ویژگیهای کارآفرینان :

الف :ویژگیهای روانشناختی کارآفرینان .

ب :ویژگیهای جمعیت شناختی کارآفرینان .

◆ مهمترین ویژگیهای روانشناختی کارآفرینان که مورد شناسایی و اتفاق نظر دانشمندان و محققان می باشند عبارتند از :

۱٫ ریسک پذیر هستند ( ریسکهای حساب شده ) .
۲٫ نیاز به موفقیت دارند .
۳٫ نوآور , خلاق و ایده ساز می باشند .
۴٫ دارای پشتکار زیادی می باشند .
۵٫ صفت بارز آنها آرمان گرایی است .
۶٫ پیش قدم می باشند .
۷٫ اغلب در جستجو فرصتها می باشند تا تهدیدها .
۸٫ نتیجه گرا می باشند .
۹٫ اهل کار و عمل می باشند .
۱۰٫ آینده گرا می باشند .
۱۱٫ خیلی راحت نتیجه اعمال خود را می پذیرند .
۱۲٫ به اجرای قواعد و قوانین زیاد مقید نیستند .
۱۳٫ با تشویق افراد سایرین را به اجرای پروژه ها خود پیوند می زند .
۱۴٫ هدف گرا می باشند .
۱۵٫ علاقمند هستند اعمال خود را با دیگران مقایسه کنند .
۱۶٫ خود محور هستند .
۱۷٫ ظرفیت رویارویی بالایی با ابهامات دارند .
۱۸٫ انعطاف پذیر می باشند .
۱۹٫ توانایی بالایی در تشخیص الگوها دارند .
۲۰٫ دائماً در جستجوی اطلاعات هستند .
۲۱٫ ارتباطات سازمانی آنها غیر رسمی و اغلب مغایر سلسله مراتب فرماندهی می باشند .
۲۲٫ قاطعیت دارند .
۲۳٫ در مقابل هیجانات ثبات و استحکام دارند .
۲۴٫ واقع بین و به احد و پیمان خود صادق هستند .
۲۵٫ در شناخت سریع و روشن شکلهای مختلف مساله توانا هستند .
۲۶٫ تمایل به کنترل سهل گیر دارند تا کنترل سخت گیر .
۲۷٫ امید آنها به موفقیت بیشتر از ترس آنها به شکست می باشد .
۲۸٫ در وضعیتهای پیچیده تر قدرت تصور و تشخیص بالایی در تجزیه اجزاء وضعیتها دارند .
۲۹٫ اعتدال در میزان خطر را ترجیح می دهند .
۳۰٫ قادر به تعویق انداختن خشنودیها و افتخارات خویش می باشند .

آیا پتانسیل کارافرینی دارید؟؟؟

◆ ویژگیهای جمعیت شناختی کارآفرینان

۱٫ تجربه کاری :

به تحقیق مشخص گردیده که کارآفرینان در صنعتی که جدیداً شروع می کنند دارای تجربه قبل نمی باشند .

تحقیقات نشان داده است که بیش از ۹۷ درصد شرکتهای جدید با فناوری بالا حداقل دارای موسسی بوده اند که قبلاً در همان صنعت کار می کردند .

۲٫ نارضایتی از شغل قبل :

در یک مقایسه بین کارآفرینان موفق و ناموفق توسط دانشمندی بنام بروکواس ثابت شده است که نارضایتی کارآفرینان موفق از مشاغل قبلی خود در هنگام تصمیم گیری به آغاز فعالیت جدید بیشتر از نارضایتی کارآفرینان ناموفق بوده است .

۳٫ الگوی نقش :

وجود یک الگوی نقش سبب تشویق تراشهای کارآفرینی در افراد می گردد .

این الگوها ممکن است در خانواده و یا بین دوستان و یا در محیطهای کاری باشد .

۴٫ شرایط کودکی :

در یک مطالعه وسیع توسط یک دانشمند آمریکایی ( دیوید اسلیور ) مشخص شده است که ۷۴ درصد از کارآفرینان افرادی بوده اند که در شرایط کودکی خود شاهد وقایع مهم و حساسی نظیر فقر , ناامنی , مرگ و یا جدایی والدین از یکدیگر بوده اند .

۵٫ تحصیلات :

بعضی از دانشمندان نظیر وسپر معتقد هستند که کارآفرینانی که احتمال شکست بیشتری دارند کسانی هستند که تجربه دارند اما تحصیلات ندارند .

تحصیلات دانشگاهی , پیش ضرورتی برای موفقیت نیست اما برای رشد در سلسله مراتب سازمانهای بزرگ بهتر است تحصیلات دانشگاهی و آموزشهای مدیریتی گذرانده شود .

۶٫ سن :

برای فعالیتهای کارآفرینانه سن مطلوبی تعیین نگردیده است ولی به تجربه ثابت شده است که مطلوب ترین شرایط سنی در محدوده ۲۰ تا ۴۰ سالگی است .

۷٫ جایگاه اجتماعی :

قرار نگرفتن فرد در جایگاه اجتماعی مورد انتظار سبب می شود تا فرد نسبت به فعالیتهای کارآفرینانه برانگیخته شود .

متغییرهایی نظیر قدرت , و سِمَت نمی توانند به تنهایی برای تحریک انگیزه فرد در فعالیتهای کارآفرینانه موثر باشند اما تجربه ثابت کرده است که هر زمان بین جایگاه اجتماعی فرد و انتظار وی اختلاف وجود داشته باشد او را به انجام کارهای محرک و متفاوت وادار می کند .

گرداوری شده توسط تهران ۹۸

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه